tentang saya

saya nuruliana bt mohd bidi dilahirkan pada 11 februari 1990.pada tahun 2010,genaplah umur saya 2o tahun,masih banyak yang perlu saya pelajari bagi memastikan saya dapat apa yang dicita-citakan walaupun kini apa yang pernah saya idamkan saya tidak perolehi namun saya tetap bersyukur dan saya enjoy dengan kehidupan saya kini.Pengalaman bersekolah hampir 5 buah sekolah sejak dari kecil benar-benar membuatkan saya berasa sedih dan jauh dengan keluarga.Dari kecil sampai sekarang saya terpaksa tinggal jauh,tempat yang paling jauh pernah saya tinggal ialah tempat yang saya belajar sekarang iaitu UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA,BANGI.Walaupun sedih namun saya tetap berusaha untuk melatih diri saya ke arah positif thinking..

Saturday, October 9, 2010

perkembangan semasa

    Dalam menyiapkan tugasan komputer dalam pendidikan ini,banyak yang saya pelajari berkenaan penggunaan komputer yang mempunyai pelbagai fungsi.Di samping itu juga saya turut mengaplikasikan penggunaan microsoft 2007 dan open office dalam menyiapkan beberapa tugasan yang telah diberikan oleh pensyarah.Sebagai contohnya microsoft power point digunakan untuk pembentangan beberapa subjek,manakala word pula daplikasikan dalam menyiapkan laporan berkaitan hasil pembentangan.Di samping itu juga saya turut mempelajari microsoft access untuk mengetahui cara-cara untuk memasukkan database maklumat pelajar.Sebagai guru novis saya harus mempelajari semua ini untuk memastikan apabila keluar memgajar nanti saya sudah tahu bagaimana cara untuk memasukkan maklumat pelajar tanpa meminta orang lain membantu saya.Begitu juga dengan penggunaan microsoft excel yang digunakan untuk membantu mengira markah pelajar.
       Pengenalan kepada penggunaan open office yang mempunyai fungsi yang sama dengan microsoft 2007 membantu saya membuat perbandingan antara dua jenis ini,saya dapati kedua.-duanya ada kelebihan masing-masing dalam proses menggunakan nya.Tetapi sperti yang kita sedia maklum open office adalahsoftware yang boleh digunakan secara percuma berbanding microsoft iaitu secara berbayar.Kita mampu membuat pilihan untuk menggunakan kedua-duanya atau satu pilihan sahaja samada open office atau microsoft 2007.
        PILIHAN DI TANGAN KITA SEMUA,KITA YANG MENENTUKAN PILIHAN KITA

No comments:

Post a Comment