tentang saya

saya nuruliana bt mohd bidi dilahirkan pada 11 februari 1990.pada tahun 2010,genaplah umur saya 2o tahun,masih banyak yang perlu saya pelajari bagi memastikan saya dapat apa yang dicita-citakan walaupun kini apa yang pernah saya idamkan saya tidak perolehi namun saya tetap bersyukur dan saya enjoy dengan kehidupan saya kini.Pengalaman bersekolah hampir 5 buah sekolah sejak dari kecil benar-benar membuatkan saya berasa sedih dan jauh dengan keluarga.Dari kecil sampai sekarang saya terpaksa tinggal jauh,tempat yang paling jauh pernah saya tinggal ialah tempat yang saya belajar sekarang iaitu UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA,BANGI.Walaupun sedih namun saya tetap berusaha untuk melatih diri saya ke arah positif thinking..

Tuesday, October 5, 2010

PERBINCANGAN MAYA

        PEBINCANGAN MAYA  "TANPA ICT HIDUP TIDAK CERIA"Perbincangan maya membantu saya mengembangkan idea-idea dengan lebih berkesan.Melalui perbincangan maya berlaku percambahan idea antara saya dengan ahli kumpulan saya.Pada mulanya saya agak was-was dengan kaedah pebincanagn maya ini dan tidak yakin keberkesanannya,tapi setelah mengutarakan tajuk perbincangan dalam kumpulan ini,saya dapati penglibatan aktif kawan-kawan saya menyakinkan saya bahawa perbincangan akan berkesan walaupun tidak secara bersemuka.Pada zaman it ini pelbagai cara boleh dilakukan bagi menyelesaikan banyak masalah.Sumbangan serta cetusan idea dari kawan-kawan membantu perkembangan idea yang unik dan berlaku pencetusan idea-idea yang pelbagai.
    Pendapat kawan- kawan yang pelbagai membantu saya menilai tahap penerimaan ahli kumpulan terhadap tajuk perbincangan saya itu,ada diantara merekas yang bersetuju dengan tajuk perbincangan saya itu,dan ada diantara mereka pula meminta saya menukarkan tajuk perbincanagn sdaya dari" TANPA ICT HIDUP TIDAK CERIA" kepada " DENGAN ICT HIDUP BERTAMBAH CERIA" .Saya berasa kagum kerana dapat mengembangkan idea serta dapat membandingkan setiap idea yang diutarakan oleh kawan-kawan saya.

No comments:

Post a Comment